Proizvajalci fonogramov, glasbeni izvajalci in piratstvo. Kdo je oškodovan, kdo profitira?

Združenje fonogramske industrije Slovenije

Problem kraje intelektualne lastnine, bolj popularno kot “piratstvo”, zlasti na področju glasbenih in vizualnih del predstavlja velik izziv za vse imetnike pravic. Kroženje zaščitenih vsebin preko interneta je že doseglo nepredstavljive razsežnosti in je v stalnem porastu, pri vsem skupaj pa se zdi, da je tudi vedno več tisti, ki dvomijo o smiselnosti prizadevanja k zajezitvi in zmanjševanju tovrstnega početja ter hkrati celo pozivajo k legalizaciji. Tudi med samimi glasbenimi ustvarjalci je prisotna podobna miselnost, ob tem pa raste tudi prepričanje, da je glasbena industrija zasidrana na svojem bregu in gleda izključno skozi interes po lastnem dobičku, s čimer naj bi celo škodila interesom glasbenih ustvarjalcev. Tako je pogosto zaznati odklonilen odnos glasbenikov do sklepanja poslovnih pogodb s proizvajalci fonogramov v prepričanju, da je bolj smiselno in predvsem donosnejše tržiti svoja dela v lastni režiji, pri tem pa “obdržati vse pravice”. Pa je v resnici res tako? So proizvajalci fonogramov resnično tako izrazito na svojem bregu? Se izvajalci s pogodbo avtomatično odrečejo tudi svojim avtorskim pravicam in z izdajo v samozaložbi zato zaslužijo več?

Na Združenje ZFIS redno prihaja veliko vprašanj na to temo. Najpogostejša smo sedaj zbrali ter na njih odgovorili v krajšem povzetku, ki ga najdete s klikom na to povezavo.

Vabljeni k branju!